loading...
فولادسرا تهران
مریم مدنی زاده بازدید : 50 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (1)

 انتظارات بازار داخلی از بازار آهن

از سوی دیگر بازار داخلی همچنان منتظر یک شوک و خبر خوب است تا از این رکود و سکون خارج شود و دوباره رونق بگیرد به ویژه این که در فصل تابستان هستیم و این ایام همیشه از نظر میزان خرید و فروش در بازار آهن و فولاد مطلوب تر و بهتر است ، اما تابستان امسال بی رونق تر از پیش بینی ها ظاهر شد.
بعضی از تحلیل گران معتقدند که در آینده ای نزدیک احتمال آغاز دوره رکود در بازار مسکن و آهن آلات وجود دارد و آن چه که از شواهد امر پیداست نشانه هایی از رکود سنگین و طولانی مدت خواهد بود دلایل نوسان قیمت لوله میزان موجودی کالا در بازار، میزان تقاضا و دلار می باشد.
از آنجایی که بخش عمده ای از لوله های بدون درز یا لوله مانیسمان را چین تامین می کند قیمت این لوله ها هم تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.بحث رکود مسکن و آغاز افت قیمت در بعضی از مناطق تهران بیانگر صحت این احتمال است.

از سوی دیگر بعضی از اخباری که شنیده می شود این شرایط را تشدیدتر و بحرانی تر می کند که می توان از افزایش مجدد هزینه های حمل و نقل ، دلخوری و نارضایتی نوردکاران در خصوص برخی دستورالعمل های تنظیم بازار نام برد و مجموع این عوامل باعث می شود که بیش از گذشته بازار متلاطم آهن آلات در رکود بماند.

آمار واردات در سال جاری
طبق آن چه که مرکز آمار ارائه داده است حوزه واردات تا پایان دوره چهار ماهه سال جاری در حدود ۱۲ میلیون تن واردات داشته که چنین رقمی ارزش بالایی دارد و می توان ارزش دلاری آن را حدودأ ۱۴٫۳ میلیارد و ارزش یورویی آن را ۱۲٫۷ میلیارد تخمین زد.
این در حالی است که جدیدترین آمار های تجاری که توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای چهار ماه آغازین سال ۹۸ ارائه کرده است ؛ نشان می دهد که تراز تجاری همچنان مثبت است ، اما حدود ۵۰ میلیون تن کالا ، با ارزش تقریبی ۱۴٫۶ میلیارد دلار برابر صادرات غیر نفتی داشته است که به نسبت گذشته آمار کاهش داشته و آن به خاطر محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ترامپ و جوامع خارجی است.
یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد ، آن است که امسال حجم واردات افزایش قابل توجهی داشته و این در شرایطی است که ارزآوری برای اقتصاد کشور بسیار مهم و شاهرگ حیاتی به حساب می آید. متاسفانه کاهش صادرات و افزایش واردات ، ارزآوری بازار های مهمی مانند آهن و فولاد را دشوار تر کرده و از شدت صادرات این دو بازار کاسته است.
این بدین معناست که باید برنامه ریزی جامع و مناسبی برای این شرایط انجام گیرد چرا که اگر به همین روال ادامه یابد کشور دچار کمبود منابع ارزی می شود و این امر منجر به فشار بیشتر برای افزایش قیمت آهن آلات می شود که در نهایت مصرف کننده متضرر می شود و باید فشار ها را تحمل نماید که این مورد خود بستری از آسیب های اقتصادی و اجتماعی را در پی خواهد داشت.
از پیامد های این ماجرا می توان نیمه کاره ماندن پروژه ها و مسکن های اقشار نیازمند و جوان است که توان مقاومت در برابر افزایش قیمت مسکن یا مصالح آن را ندارند. از آن سو گذشت زمان و کاهش قدرت خرید نا امیدی بیشتری در جامعه تسری می دهد که خود تبعات زیادی را در پی خواهد داشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر به لیست قیمت لوله مانیسمان مراجعه نمایید.
 
منبع:مرکز آهن

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 574
  • بازدید کلی : 1,870