loading...
فولادسرا تهران
مریم مدنی زاده بازدید : 47 دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

 

لوله گازی چیست؟

لوله‌های فولادی معمولاً به دو صورت ساخته می‌شوند.

1-لوله‌های درزدار ( welded pipe) یا لوله با درز جوش :

در این روش رول ورق باضخامت مورد نظر و براساس سایز لوله برش خورده و پس عبور از غلطکهای نورد به شکل گرد در می آیند وپس از آن درز بوجود آمده جوشکاری شده وبه مرحله تست وکونیک میروند این روش تولیداصطلاحا”روش نورد نامید می شود. این روش بیشتر جهت تولید انوع پروفیلهای موردمصرف درساختمان وتولید لوله های شوفاژی ولوله های گازی مورد مصرف درلوله کشی ساختمان بکار میروند.

در این روش تولید اصولا دونوع روش جوش برای جوشکاری درزجوش مورد استفاده قرارمیگیرد:

Electric Resistance Welded- ERW
دراین روش با ایجاد آمپر بالا توسط دستگاه الکتریکی جوش باعث بوجود آمدن حرارت درلبه های درزجوش شده وباعت ذوب شدن این لبه ها گردیده که منجر به جوش خوردن دولبه اتصال می گردد که اصطلاحا” به این روش جوشکاری لب به لب نیز می گویند ونیازبه هیچگونه الکترود ندارد.

High Frequency Induction (HFI) Welded Pipe
این روش جوشکاری فرکانس بالا می باشد که در این روش عبوری جریان برق با فرکانس بالا از لبه های درزجوش باعث حرارت زیادی شده که منجر به ذوب شدن لبه وجوش خوردن آنها میگردد دراین روش کنترل حرارت جوش ودرنتیجه کیفیت آن بیشتر از روش قبلی می باشد در هرصورت این نوع لوله ها عموما” جهت مصارف صنعتی وفشار های پایین کارایی دارند وبرای فشارهای بالاتر باید از لوله های مانیسمان استفاده کرد.

2- لوله های بدون درز

لوله های بدون درز به آن دسته از لوله های فولادی گفته میشود که در فرآیند تولید آنها از انواع روشهای جوش فلرات استفاده نمیشود و تفاوت دیگر آنها در ماده اولیه محصولات میباشد اما در لوله ای درزدار فرآیند تولید از برش ورق و شکل دهی و جوش و سرانجام غلطک استفاده میشود.

ولی در تولید لوله های مانیسمان از مقاطع فولادی به شکل شمش و از طریق حرارت و کشش و غلطک و عبور از زره و همچنین نیروهای گریز از مرکز استفاده میشود که در صنایع مختلف به لحاظ متریال و مواد اولیه سازنده آن بالتر و با کییت بهتر و همچنین یکنواختی بیشتر را به همراه دارد و عدم جوش و آسیب پذیری و عمل فشار بیشتر  مورد استفاده فراوان قرار میگیرد.

لوله گازی سپاهان

لوله گازی API سپاهان در دو نوع تو کار ( API ) و روکار جهت انجام کلیه پروژه های صنعتی و ساختمانی یکی از گزینه های مهم در زیر گروه اجرایی به حساب می آیند و متخصصین این امر یعنی کارفرمایان در پروژه های مختلف لوله گذاری چه لوله کشی شهری و چه صنعتی ترجیهشان در وحله اول لوله های سپاهان میباشد چرا که اطمینان خاطر از نوع متریال مصرفی و استانداردهای این لوله باعث گردیده که برندی مطرح در صنایع زیر بنایی کشور به حساب بیاید.
لوله گازی API سپاهان برای مصارف خانگی تحت استانداردهای بین المللی API 5L و ملی ISIRI 3574 با برند ثبت شده مانیس گاز ، جایگزین لوله های بدون درز( شناخته شده با نام مانیسمان ) در لوله کشی های توکار ساختمان شده است.

برگزاری جلسات متعدد تیم های کارشناسی سپاهان با بازرسین نظام مهندسی استان ها و انجام موفقیت آمیز آزمایشاتی به مراتب سخت گیرانه تر از الزامات استاندارد ISIRI 3360 مربوط به لوله گاز خانگی منجر به اخذ مجوزهای لازم برای جایگزینی لوله های مانیس گاز سپاهان بجای لوله های بدون درز گردیده است . لوله گازی API سپاهان در سایزهای ۱/۲ اینچ الی ۶ اینچ در انواع سبک گازی و سنگین API تولید میگردد.

لوله های گازی سپاهان در استانداردهای EN10255-EN10305-DIN 2440-DIN 2394-JIS G3472 ASTM A53 API5L تولید و عرضه میگردد.

لوله گازی سپاهان

لوله گازی سپنتا

لوله گازی سپنتا یکی از پر فروشترین لوله های گازی در زمینه انتقال گازهای خانگی وکارخانجات صنعتی به شمار میروند.
این لوله ها در انواع معمولی ( روکار ) و API ( تو کار ) در شاخه های ۶ متری تولید و عرضه میگردند.
لازم به ذکر است که لوله های گازی سپنتا در شهرهای مختلف منجمله تهران اهواز تبریز و سایر شهرهای دیگر به جهت سهولت در انجام پروژه تولید میگردند و صاحبین پروژه ها میتوانند به راحتی پروژه های خود را تجهیز نمایند .

موارد استفاده از لوله گازی سپنتا:

لوله های گازی سپنتا به جهت نوع مصرف در پروژه های گازرسانی که عمدتا گاز رسانی منازل مسکونی میباشد به دو دسته تو کار و روکار تقسیم میشوند که لوله های API گازی به جهت استحکام بالا و همچنین نوع استاندارد لوله به عنوان لوله تو کار و لوله های گازی سپنتا از نوع معمولی جهت انشعابات داخل منازل و یا داخل کارخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند.

نوع سایز و اندازه لوله های گازی سپنتا بسته به نوع مصرف در پروژه میتواند متغییر باشد که ذیلا به آن اشاره مینماییم.

ابعاد و سایز لوله گازی سپنتا:

لوله های گازی سپنتا همانطور که اشاره گردید در دو نوع معمولی و API تولید و عرضه میگردند و بالطبع ساز بندی این لوله ها نیز بسته به نوع استاندارد لوله های گازی سپنتا میتواند متغایر باشد.
به این صورت که لوله های گازی سپنتا از نوع معمولی در سایزهای ۱/۲ الی ۶ اینچ و لوله های API گازی سپاهان از سایز ۱/۲ اینچ الی ۴ اینچ تولید و عرضه میگردند کلیه لوله ها در ابعاد ۶ متری ارائه میگردند و سرتاسر لوله استانداردهای مربوط به لوله به صورت شابلون که معمولا به رنگ زرد میباشد نوشته شده و از این رو لوله های معمولی و لوله گازی از یکدیگر متمایز هستند.

لوله گازی سپنتا


برای مشاهده جزییات بیشتر در مورد لوله های درز دار کلیک کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 581
  • بازدید کلی : 1,877